Biznes i Świat
  • Wiadomości
  • Biznes
  • Nauka i tech
  • Moto
  • Sport
  • Rozrywka
No Result
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Biznes
  • Nauka i tech
  • Moto
  • Sport
  • Rozrywka
No Result
Zobacz wszystkie wyniki
Biznes i Świat
No Result
Zobacz wszystkie wyniki

Zanim konkurencja zabroni Ci korzystania z Twojego LOGO warto zrobić TE 2 rzeczy.

16 maja 2022
Zanim konkurencja zabroni Ci korzystania z Twojego LOGO warto zrobić TE 2 rzeczy. - Biznes i Świat
Share on FacebookShare on Twitter

W Polsce jest wiele przypadków, kiedy dochodzi do konieczności zaprzestania korzystania z marki – nawet po latach, od rozpoczęcia działalności, z powodu braku weryfikacji marki firmy lub produktu i późniejszej jej ochrony przez zastrzeżenie znaku towarowego w Urzędzie Patentowym.

Czy inna firma może zabronić Ci korzystania z Twojego własnego logo?

Zdecydowanie TAK. Do takich sytuacji dochodzi codziennie na całym świecie. Decydują się na to zarówno duże firmy takie jak: Apple, Coca-cola, Mc’Donalds oraz mniejsze podmioty, które wiedzą że dzierżą asa w rękawie. Ten moment, kiedy Twoja firma zaczyna osiągać sukcesy, a któraś z firm dopatrzy się w Twoim logo nawet niewielkiego podobieństwa do swojej marki, graficznie lub fonetycznie, jest to niemal pewne, że za pośrednictwem swojej kancelarii – zgodnie z prawem – zabroni Ci korzystania z logo Twojej firmy i jej produktów.

Błędy w ochronie marki wykorzysta konkurencja

W konkurencyjnej rzeczywistości biznesowej warto myśleć o tym, że każdy nasz błąd może zostać wykorzystany przez konkurencje. Kiedy firma rośnie w siłę i rosną jej przychody często zdarza się, że brak prewencji na początku działalności kończy się tragiczną śmiercią firmy lub przynajmniej jej marki. Właściciele żałują braku podjętych wcześniej działań i nauczeni doświadczeniem chronią markę kolejnych swoich firm. Jednak jednorazowa strata marki firmy – często idzie za tym strata całej działalności – to równocześnie strata finansowa często w wysokości kilkudziesięciu lub kilkuset tysięcy złotych.

Ochrona logotypu firmy lub produktu

Aby zapobiec takiej sytuacji, na początku tworzy się logo firmy lub produktu i rozpoczyna sprzedaż pod określoną nazwą należy udać się do prawnika zajmującego się ochroną marki. Specjalista zweryfikuje możliwość ochrony i zastrzeże znak towarowy. Zazwyczaj weryfikacja marki to jednorazowy koszt od 300 zł do 1000 zł. Istnieją także firmy, które usługę świadczą bezpłatnie. Koszt zastrzeżenia znaku towarowego razem z opłatami urzędowymi na 10 lat nie przekracza zazwyczaj trzech tysięcy złotych.

ShareTweetShare

Zobacz również

rejestracja znaku towarowego
Firma

Łatwo stracić markę swojej firmy w Polsce

19 maja 2022
3 najgroźniejsze pułapki ulgi IP BOX. Jak się przed nimi uchronić?
Biznes

3 najgroźniejsze pułapki ulgi IP BOX. Jak się przed nimi uchronić?

16 maja 2022
Zanim konkurencja zabroni Ci korzystania z Twojego LOGO warto zrobić TE 2 rzeczy. - Biznes i Świat
Biznes

Otrzymał to pismo, 1,5 miesiąca później zamknął firmę i został z długami. Kradzież marki dotyka tysięcy firm w Polsce. Dlaczego tak rzadko o tym słyszymy?

16 maja 2022
Zanim konkurencja zabroni Ci korzystania z Twojego LOGO warto zrobić TE 2 rzeczy. - Biznes i Świat
Biznes

Ci “przedsiębiorcy” BEZKARNIE kradną marki firm, są wśród nas

16 maja 2022
Miała 53 781 zł długu i pozbyła się go w 7 dni dzięki…
Finanse

Pani Paulina pozbyła się 53 781 zł długu w 7 dni dzięki temu, że przeczytała TEN artykuł

16 maja 2022
Miała 53 781 zł długu i pozbyła się go w 7 dni dzięki…
Finanse

Miała 53 781 zł długu i pozbyła się go w 7 dni dzięki…

16 maja 2022

Wybrane dla Ciebie

Miała 53 781 zł długu i pozbyła się go w 7 dni dzięki…

Pani Paulina pozbyła się 53 781 zł długu w 7 dni dzięki temu, że przeczytała TEN artykuł

16 maja 2022
Nie znaleziono treści.
  • Wiadomości
  • Biznes
  • Nauka i tech
  • Moto
  • Sport
  • Rozrywka
Kontakt: kontakt@biznesiswiat.pl

© 2021 BiznesiSwiat.pl

No Result
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Biznes
  • Nauka i tech
  • Moto
  • Sport
  • Rozrywka

© 2021 BiznesiSwiat.pl